رزرواسیون پروازهای اکونومی کلاس

کلاس پروازی اکونومی چیست؟

قبل از اینکه به تعریف دقیق این کلاس بپردازیم، باید بدانید که اکونومی یک واژه انگلیسی است و در زبان فارسی، اقتصادی معنا می‌شود. بنابراین کلاس پروازی اکونومی یکی از اقتصادی‌ترین و ارزان‌ترین کلاس‌های پروازی است که خدمات و امکانات مختلفی را شامل می‌شود. این کلاس پروازی علاوه بر قیمت کمتر در مقایسه با دیگر کلاس‌ها، از شرایط کنسلی به نسبت محدودتری نیز برخوردار است. 

توجه داشته باشید که کلاس‌های پروازی معمولاً با استفاده از شناسه‌های خاص (کدهایی با حروف الفبا انگلیسی) تقسیم‌بندی می‌شوند. این شناسه‌ها در اکونومی شامل O,Y,B,H,M,K,L,W,S,N,Q هستند. 

نکته: کلاس پروازی اکونومی با کد اختصاری «Y» نمایش داده می‌شود.

انواع کلاس پروازی اکونومی هواپیمایی سیمرغ

کلاس اکونومی هواپیمایی سیمرغ به دو نوع دسته‌بندی می‌شود:

کلاس پروازی اکونومی: خدمات و امکانات ارائه شده در اکونومی در مقایسه با دیگر کلاس‌های پروازی در سطح پایین‌تری قرار دارد و قیمت کمتری هم خواهد داشت. البته این نوع بلیط، یکی از پرفروش‌ترین‌ها در ایران است. 

کلاس پروازی پریمیوم اکونومی: کلاس پریمیوم یک سطح بالاتر از اکونومی است. فاصله صندلی‌های و فضای نشیمن بیشتر بوده و امکانات و خدمات مناسب‌تری هم ارائه می‌شود. نرخ این بلیط از اکونومی بیشتر و از بیزینس و فرست کلاس کمتر است. 

چه امکاناتی در کلاس پروازی اکونومی هواپیمایی سیمرغ ارائه می‌شود؟

فضای استراحت و صندلی

در پریمیوم اکونومی فاصله صندلی‌ها از یکدیگر کمتر است و طبیعتاً فضای استراحت هم با محدودیت بیشتر همراه است. صندلی‌ها در ردیف‌های سه تا چهار صندلی در کنار هم قرار دارند. 

سرگرمی‌ها

در کابین کلاس پروازی پریمیوم اکونومی و در ابتدای سالن یک مانیتور بزرگ قرار دارد که در طور پرواز می‌توانید به تماشای فیلم بپردازید. در پروازهای دوربرد هواپیمایی صبا ایر  این صفحه نمایشگر بر روی هر صندلی قرار دارد. همچنین روزنامه و مجله نیز برای مطالعه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. 

غذا و نوشیدنی

همه چیز درباره کلاس پروازی اکونومی

کلاس پروازی پریمیوم اکونومی شامل یک وعده غذایی گرم به همراه نوشیدنی است که در کیفیت مطلوبی سرو می‌شود. این را هم اضافه کنیم که پذیرایی در هواپیمایی سیمرغ ایر معمولا رایگان انجام می‌شود. در حالی که در پروازهای اکونمی عمومی باید هزینه جداگانه بابت آن بپردازید.

قیمت کلاس پروازی اکونومی چقدر است؟

قیمت کلاس پروازی اکونومی هواپیمایی سیمرغ ایر در مقایسه با دیگر کلاس‌های پروازی ارزان‌تر است. اما این نوع بلیط با توجه به برخی فاکتورها و عوامل خاص شما را با قیمت‌های متفاوتی مواجه می‌کند. اینکه مقصد شما کجاست، فاصله مبدا تا مقصد، نوع بلیط هواپیما و حتی فصل و روز سفر و روز خرید تعیین کننده قیمت نهایی آن خواهند بود. 

نحوه خرید کلاس پروازی اکونومی هواپیمایی سیمرغ

کلاس پروازی اقتصادی یا اکونومی در ایران بیشتر رزرو می‌شود و از طرفداران بیشتر برخوردار است. یکی از دلایل آن، ارائه گسترده این بلیط برای اکثر مقاصد داخلی است. یعنی شما با خرید بلیط بلیط اکونومی می‌توانید به اغلب شهرهای ایران مانند تهران، مشهد، کیش، قشم، اصفهان، سنندج، یزد و… به راحتی سفر کنید. علاوه بر این شهرها، برای کشورهای خارجی نظیر ترکیه، آذربایجان، عراق و… نیز بلیط کلاس پروازی اقتصادی ارائه می‌شوند تا مسافرین حتی با بودجه محدود هم بتوانند به این کشورها سفر کنند.

شرایط کنسلی کلاس پروازی اکونومی چگونه است؟

کنسلی بلیط اکونومی

به طور کلی این امکان برای شما وجود دارد که هر نوع  بلیطی با کلاس پروازی مختلف را کنسل کنید، اما با شرایط خاص. در کلاس پروازی اکونومی هم به همین شکل است ولی باید در نظر داشته باشید که برای کنسل کردن بلیط بایستی یک هزینه (جریمه) بابت استرداد بلیط هواپیما بپردازید. میزان این جریمه با توجه به زمان کنسل کردن پرواز متفاوت خواهد بود. 

در واقع، اگر بلیط خود را با فاصله زمانی بیشتر از زمان پرواز لغو کنید، میزان جریمه کمتر است. در مقابل هر چه به زمان پرواز نزدیک‌تر باشید، این هزینه بیشتر می‌شود.

تفاوت کلاس پروازی اکونومی با بیزینس هواپیمایی سیمرغ

کلاس پروازی پریمیوم اکونومی تفاوت‌های زیادی با اکونومی دارد. برای مثال قیمت بلیط پریمیوم اکونومی از اکونومی بیشتر و به تبع آن از امکانات باکیفیت‌تری هم برخوردار است. برخی از این تفاوت‌ها شامل موارد زیر است:

  • در کلاس پریمیوم اکونومی یک منو غذایی محدود با چند گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد تا غذای دلخواهتان را سفارش دهید. در صورتی که در اکونومی یک وعده غذایی به شکلی بسته‌بندی شده در طول پرواز سرو می‌شود.
  • از مهمترین تفاوت‌های نحوه سوارشدن به هواپیما است. مسافرین کلاس پروازی پریمیوم اکونومی معمولا در اولویت هستند و به عنوان اولین مسافران سوار هواپیما می‌شوند. در هنگام پیاده ‌شدن نیز روال به همین صورت خواهد بود، پس از آن نوبت به کلاس پروازی اقتصادی یا همان اکونومی می‌رسد. 
  • در کلاس پریمیوم اکونومی فضای نشستن و صندلی خیلی بیشتر است. صندلی‌ها قابلیت تنظیم و خم شدن دارند و فضای اطراف نیز با اندکی فاصله از صندلی‌های دیگر است. در صورتی که در اکونومی به این شکل نیست و فضای بسیار کمی در اختیار مسافر قرار دارد.  
  • مسافران پریمیوم اکونومی می‌توانند میزان بار بیشتری را حمل کنند. در پروازهای داخلی این میزان برای اکونومی 30 و برای بیزینس 40 کیلوگرم است. همچنین در پروازهای خارجی این مقدار بار مجاز برای اکونومی و بیزینس به ترتیب به 30 و 40 کیلوگرم و یا حتی بیشتر می‌رسد.  

 


چاپ   ایمیل